ΠΡΟΣΩΠΑ

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΟΥΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΕΥΚΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Παρότι περίοδος διακοπών δόθηκε η ευκαιρία να υπάρξει μια επικοινωνία με τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο κ. Αλέξανδρο Μουστόγιαννη, ο οποίος απάντησε σε μερικές εύκολες αλλά και σε δύσκολες ερωτήσεις.

Κε Μουστόγιαννη σας καλωσορίζω στην πρώτη συνέντευξη που γίνεται για το blog: Agia Paraskevi images (http://agparaskevi.blogspot.com/). Μέχρι τώρα κρατήσατε ένα χαμηλό προφίλ και χαίρομαι ιδιαίτερα που δεχθήκατε να απαντήσετε σε κάποιες ερωτήσεις.

---Για πολλούς από εμάς γίνατε γνωστός από τις δημοτικές εκλογές και έπειτα. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για την μέχρι τώρα πορεία σας, ιδίως στο χώρο της πολιτικής;

- Εδώ και 26 χρόνια από τότε που γεννήθηκα μένω στην Αγία Παρασκευή μαζί με την οικογένεια μου. Η εμπειρία μου στα πολιτικά δρώμενα ξεκίνησε από τα μαθητικά μου χρόνια όπου συμμετείχα στα 15μελή μαθητικά συμβούλια στο σχολείο έχοντας εκλεγεί δυο φορές στην θέση του Προέδρου. Είμαι ενεργό μέλος της ΝΔ από το 2000. Το 2005 μαζί με τον κ.Ζορμπά ιδρύσαμε την ανεξάρτητη παράταξη ΑΚΕΠ. Την επόμενη χρονιά ήμουν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις Δημοτικές Εκλογές. Με βάση το νεαρό της ηλικίας μου,όντας 21 ετών αλλά και με τον πόλεμο που δέχτηκα λόγω της συμμετοχής μου στην παράταξη ΑΚΕΠ πήρα την 1η θέση στον συνδυασμό μου βοηθώντας τον κ.Ζορμπά να εκλεγεί Δημοτικός Σύμβουλος. Απο εκεί και πέρα το 2008 στις πρώτες εκλογές που διεξήχθησαν για την ανάδειξη του Τοπικού Συμβουλίου Νέων στην πόλη μας η υποψηφιότητα μου τιμήθηκε απο την νεολαία καθώς ήρθα 1ος σε σταυρούς. Σημειωτέον ότι πρότεινα για την θέση του Προέδρου γυναίκα,όπως και έγινε(πρόεδρος Ερμιόνη Καραχάλιου). Στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ για την ανάδειξη Προέδρου στήριξα με όλες μου τις δυνάμεις τον Αντώνη Σαμαρά. Μάλιστα είχα την τιμή να τοποθετηθώ από το γραφείο του κ. Σαμαρά υπεύθυνος εκλογικού αγώνα στην Αγία Παρασκευή.Το 2009 θέτω υποψηφιότητα για μέλος της Τοπικής Οργάνωσης Νέας Δημοκρατίας στην Αγία Παρασκευή όπου και εκλέγομαι μέλος θέση που κατέχω μέχρι σήμερα. Η πορεία μου στα πολιτικά κατά κάποιον τρόπο αναγεννήθηκε περισσότερο καθώς για 3 χρόνια δούλεψα στο πολιτικό γραφείο του πρώην Υπουργού και Βουλευτή της ΝΔ κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο(2006-2009) και για μια χρονιά στο Γραφείο Τύπου της ΝΔ(2009-2010). Αν αναλογιστεί κανείς και την πολύ καλή θέση εκλογής στις τελευταίες εκλογές του 2010 η πορεία μου κρίνεται ικανοποιητική. Μια πορεία η οποία χαράσσεται βήμα-βήμα.

---Στις δημοτικές εκλογές του 2010 ήρθατε 3ος σε ψήφους με το συνδυασμό «Αγία Παρασκευή η πόλη μας», πολύ καλή θέση για κάποιον νέο σε ηλικία υποψήφιο. Πιστεύετε ότι σας στήριξε η νεολαία της πόλης;

 - Η νεολαία είναι το στήριγμα μου σε ότι έχω κάνει μέχρι σήμερα στα κοινά της πόλης μου. Και αυτό διότι αναγνωρίζεται η διάθεση και η αγάπη που έχω για την πόλη μας. Νεολαίοι από όλους τους κομματικούς χώρους γιατί όπως έχω ξαναπεί στις τοπικές εκλογές πρέπει να αφήνουμε τις κομματικές ταυτότητες σπίτι μας. Η πολύ καλή θέση εκλογής μου, δείχνει επίσης ότι ο κόσμος μπορεί να στηριχτεί σε νέους ανθρώπους αναμφισβήτητα. Προσωπικά στο Δημοτικό Συμβούλιο θέλω να εκφράζω τη νεολαία με τις προτάσεις μου αλλά και τους προβληματισμούς. Μέχρι σήμερα δυστυχώς βλέπουμε από την Δημοτική Αρχή να απαξιώνεται το Τοπικό Συμβούλιο Νέων. Ούτε μια τυπική συνάντηση δεν έχει γίνει με τον Δήμαρχο ο οποίος όφειλε να πάρει την πρωτοβουλία. Στο κάτω κάτω η νεολαία έδωσε ώθηση στην παράταξη που διοικεί ώστε να εκλεγεί και αυτό φαίνεται και από την εκλογή 5 νεολαίων στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στη νέα εποχή που ακολουθεί η νέα γενιά θα παίξει σηματικό ρόλο στην πόλη μας.
 ---Στη συνέχεια αναλαμβάνετε πρόεδρος του ΠΑΟΔΑΠ σε μια δύσκολη στιγμή για τον συγκεκριμένο οργανισμό. Πως βρήκατε την κατάσταση εκεί;


- Είναι αλήθεια ότι το συγκεκριμένο Νομικό Πρόσωπο είναι από τις ιδιάζουσες περιπτώσεις της Δημοτικής Αρχής με πολλές ευθύνες και αρμοδιότητες καθώς με τη νέα μορφή του Καλλικράτη ενώνεται Αθλητισμός-Πολιτισμός. Η κατάσταση που βίωσα στην αρχή ήταν κατά κάποιον αναγνωριστική καθώς ζούσα ένα νέο εχγείρημα και προσπαθούσα να κάνω έναν προγραμματισμό. Οφείλω βεβαίως να πω ότι με βόηθησε στην παράδοση-παραλαβή ο πρώην Πρόεδρος του ΟΑΔΑΠ κ.Μυλωνάκης και σε ότι χρειάστηκα ήταν δίπλα μου. Το παράπονο μου είναι ότι σε ένα τόσο μεγάλο Νομικό Πρόσωπο ήμουν ολομόναχος με έλάχιστη βοήθεια στον πολιτισμό. Θέλω να ευχαριστήσω για πολλοστή φορά τους υπαλλήλους του ΠΑΟΔΑΠ που ελικρινά ήταν δίπλα μου συνεργαστήκαμε άψογα 4,5 μήνες. Δημιουργήσαμε μια οικογενειακή σχέση. Δεν θα τους ξεχάσω ποτέ. Αντίθετα η βοήθεια που είχα από τον Δήμαρχο ήταν ελάχιστη. Δεν ήμουν επαγγελματίας για να τα ξέρω όλα και όταν ζητούσα βοήθεια δεν έβλεπα ανταπόκριση. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο κ.Δήμαρχος δεν επισκέφτηκε ποτέ το γραφείο μου η τους υπαλλήλους του Οργανισμού από τον Μάρτιο που ανέλαβα μέχρι τον Ιούλιο. Η παρουσία μου εκεί χαρακτηρίζεται θετική καθώς κατόρθωσα να κάνω περικοπές στις εκδηλώσεις εκμεταλλεύοντας τις γνωριμίες μου και βρίσκοντας χορηγούς και καταφέρνοντας να μπει σε μια τροχιά ο Οργανισμός.

---Κε Μουστόγιαννη, πως ήταν οι σχέσεις σας με τον κο Ζορμπά;

-Οι σχέσεις μου με τον κ.Ζορμπά από τις εποχές της "ΑΚΕΠ" 'ήταν άψογες. Από την στιγμή που εξελέγην Δήμαρχος παρατήρησα μια άλλη συμπεριφορά όπως μαρτυρεί και ο κόσμος. ΄Οσον αφορά την σχέση μας Δήμαρχος-Πρόεδρος ΠΑΟΔΑΠ σας εξήγησα ότι δεν είχα στήριξη με τα παραδείγματα που σας ανέλυσα παραπάνω.

---Σας ρωτώ, γιατί ξαφνικά από το πουθενά παρακολουθούμε να εκτυλίσσεται ένα συμβάν με κατήγορο τον κο Δήμαρχο και αποδέκτη εσάς. Τι έγινε από τη μια στιγμή στην άλλη;

- Κυρία Μαρκή όπως αναγνώσατε και στο εξώδικο μου αναλυτικά δέχθηκα μια επίθεση ανευ αιτίας. Το τι έγινε δεν μπορώ να το ξέρω και η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης την οποία εμπιστεύομαι απόλυτα.

---Πώς εξηγείτε εσείς την στροφή του κου Ζορμπά απέναντί σας;
 
- Όπως σας είπα παρατηρείται μια στροφή στην συμπεριφορά του Δημάρχου από την στιγμή εκλογής του. Όσον αφορά απέναντι μου ρωτήστε τον ίδιο,δεν μπορώ να ξέρω τι σκέφτεται ο καθένας.


---Σίγουρα ο δρόμος της πολιτικής είναι δύσκολος και απ' ότι φαίνεται εσείς περνάτε την πρώτη «λακκούβα». Από δω και στο εξής ποια είναι τα σχέδια σας για την πολιτική σας πορεία; Νοιώθετε ότι προχωράτε πιο δυνατός ή κάπου έχετε απογοητευτεί;

- Καμιά φορά η λακκούβα όμως οδηγεί σε πιο καθαρό και ευθύ δρόμο. Επειδή η τοπική κοινωνία,μας κρίνει όλους εγώ κ. Μαρκή βγαίνω πιο δυνατός από αυτόν τον εφιάλτη που έζησα. Προχωρώ πιο δυνατός γεμάτος ενέργεια και αισιοδοξία από τα μηνύματα συμπαράστασης και στήριξης που παίρνω καθημερινά από τον κόσμο. Στην νέα εποχή που ακολουθεί αναμένονται εξελίξεις και θα ενημερωθείτε σύντομα. Τώρα ξεκινάμε χωρίς καμία απογοήτευση αλλά με αντοχή και διάρκεια.

---Ακούγονται διάφορα για την δημιουργία νέου συνδυασμού με την στήριξη της Ν.Δ. και μάλιστα πληροφορήθηκα ότι ήσασταν διακοπές στο Ναύπλιο με την παρέα του κου Αντώνη Σαμαρά, αληθεύει;

- Δεν μπορώ να απαντήσω σε φήμες αλλά όπως σας είπα θα ενημερωθείτε σύντομα για τα σχέδια μου. Όντως βρισκόμουν στο Ναύπλιο για διακοπές όχι όμως με την παρέα του κου Σαμαρά,δεν ξέρω από που το συμπεράνατε αυτό. Με τον κ. Σαμαρά συναντήθηκα τελευταία φορά στο Ναύπλιο το Πάσχα.

---Κε Μουστόγιαννη, η οικονομική και η γενικότερη κατάσταση της χώρας μας είναι πολύ δύσκολη. Εσείς ως πολιτικός, πως βλέπετε τις κινήσεις που έγιναν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα;

-Δυστυχώς αυτή η κυβέρνηση του μνημονίου αλλά και των πολλών μέτρων απέτυχε. Ο κόσμος είναι αγανακτισμένος. Η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρος της Αντώνης Σαμαράς εχει παρουσιάσει συγκεκριμένη πρόταση για την έξοδο από την κρίση με επιχειρήματα. Χρειάζεται να τονιστεί η πίεση της ΝΔ για ανάγκη Ευρωομολόγου που ενώ έιχε απορριφτεί από την κυβέρνηση φαίνεται ότι είναι η μόνη λύση.

---Η πόλη μας , κατά την άποψη σας, σε ποιο βαθμό έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και που θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα τη δεδομένη στιγμή;

- Η τοπική αυτοδιοίκηση πλήττεται από την οικονομική κρίση βαθύτατα καθώς η επιχορήγηση από το κράτος είναι μικρότερη σε σηματικό ποσοστό. Από εκεί και πέρα είναι στην κουλτούρα της παράταξης που διοικεί πως θα διαχειριστεί την κατάσταση. Βλέπουμε μια δημοτική αρχή χωρίς ουσιαστικό σχέδιο ενώ σε εξαγγελίες του Δημάρχου παρατηρείται στασιμότητα και αναφέρομαι σε Αγ. Ιωάννου,Κολυμβήριο,Αθλητικό Κέντρο Πευκάκια κλπ.


---Έχετε κάτι να πείτε στους συμπολίτες μας στην Αγία Παρασκευή, ιδίως σε αυτούς που δεν σας γνωρίζουν προσωπικά;

-Έχω να τους πω ότι θα τιμήσω την εντολή τους η οποία με έστειλε σε πολύ υψηλή θέση στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα υπερασπίζομαι τα δικαιώματα των πολιτών. Ενώ σε αυτούς που δεν με γνωρίζουν είμαι απλός άνθρωπος και αν με γνωρίσουν θα το διαπιστώσουν. Είμαι στην διάθεση της πόλης για προσφορά με ανιδιοτέλεια και πολύ όρεξη. Πιστέψτε με στη νέα εποχή που έρχεται ο κόσμος θα μας μάθει καλύτερα.

Σας ευχαριστώ.
Αλέξανδρος Μουστόγιαννης
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος

Κε Μουστόγιαννη σας ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε. Ελπίζω στο μέλλον να έχουμε την ευκαιρία να τα ξαναπούμε και σας εύχομαι ότι καλύτερο στη ζωή σας γενικότερα.
Λένα Μαρκή

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
ΑΛΕΚΟΣ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ (1904-1975)

Ο Αλέκος Κοντόπουλος γεννήθηκε στη Λαμία το 1904. Από τα μαθητικά του χρόνια ζωγραφίζει. Το 1921 τελειώνει το Γυμνάσιο και αρχίζει τη ζωγραφική του μαθητεία στο εργαστήρι του αγιογράφου Γ.Σαραφιανού, ζωγραφίζοντας εκκλησίες της περιοχής.Την ίδια περίοδο οργανώνει την πρώτη ατομική του έκθεση στη Λαμία.

Το 1923 έρχεται στην Αθήνα και σπουδάζει στη σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τους Γεώργιο Ιακωβίδη, Νικόλαο Λύτρα και Δημήτρη Γερανιώτη.Τον Ιούνιο του 1930 φεύγει στο Παρίσι για μεταπτυχιακές σπουδές στις Ακαδημίες COLAROSSI και GRANDE CHAUMIERE.
Στα 1933 παντρεύεται την MARCELLE-RACHEL BOUSSARD.

Συμμετέχει σε πολλές εκθέσεις ατομικές και ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.Στα χρόνια της κατοχής μετέχει στην Εθνική Αντίσταση.
Από το 1940 ως το 1969 εργάζεται στο Αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών. Δίνει διαλέξεις και με συζητήσεις δρα παιδευτικά για τις μεταπολεμικές καλλιτεχνικές γενιές.
Είναι ο πρώτος ζωγράφος που χάραξε τη γραμμή της μοντέρνας τέχνης στην Ελλάδα.
Το 1972 αρνείται να δεχθεί το Α' Κρατικό βραβείο ζωγραφικής, σαν ένδειξη διαμαρτυρίας και αποδοκιμασίας του δικτατορικού καθεστώτος που επικρατούσε τότε.

Πέθανε στην Αθήνα στις 13 Αυγούστου το 1975.

Από το 1967 έζησε στην Αγία Παρασκευή, στο σπίτι της οδού Αλέκου Κοντόπουλου 13, που σήμερα στεγάζει τη Δημοτική Βιβλιοθήκη και το ομώνυμο μουσείο Αγίας Παρασκευής "Αλέκος Κοντόπουλος", σύμφωνα με τη δωρεά που έγινε στο Δήμο Αγίας Παρασκευής μετά από κοινή επιθυμία του καλλιτέχνη Αλέκου Κοντόπουλου και της συζύγου του Μαρσέλ Κοντοπούλου.




-------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------

ΙΟΛΑΣ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (1907-1987)
(http://agparaskevi.blogspot.com/2011/01/blog-post_16.html)


Ο Αλέξανδρος Ιόλας (πραγματικό όνομα: Κωνσταντίνος Κουτσούδης) γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1908. Γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας, έδειξε από νωρίς κλίση στην μουσική και στον χορό.
Γύρω στο 1925 έρχεται στην Αθήνα με συστατική επιστολή του Κωνσταντίνου Καβάφη. Γνωρίζει από νωρίς από κοντά καλλιτεχνικές και πνευματικές προσωπικότητες της πρωτεύουσας (Άγγελο Σικελιανό, Δημήτρη Μητρόπουλο, Ναυσικά Παλαμά κ.α.). Σπουδάζει χορό με τον Βάσο και την Τανάγρα Κανέλλου.
Το 1928, βρίσκεται στο Βερολίνο όπου συνεχίζει τις σπουδές του. Με την άνοδο του Χίτλερ στην Γερμανία εγκαταλείπει την χώρα για να πάει στο Παρίσι, όπου έρχεται και σε ουσιαστική επαφή με την σύγχρονη τέχνη, μέσω των συχνών του επισκέψεων στις γκαλερί της οδού Marignan.
Εκεί πρωτοαντίκρυσε, στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ένα πίνακα του Ντε Κύρικο. Ο Ιόλας συνδέθηκε με τον καλλιτέχνη και συνεργάστηκαν αργότερα. Ο ίδιος σε μία συνέντευξή του το 1971, με αφορμή την οργάνωση της αναδρομικής έκθεσης του Μαξ Έρνστ, περιγράφει το περιστατικό: «η πρώτη φορά που μπήκε στο νού μου η επιθυμία να αποκτήσω ένα πίνακα ήταν πολύ πριν γνωρίσω τον Μαξ Έρνστ, γύρω στα 1933. Μία μέρα, στάθηκα μπροστά σε μία γκαλερί της οδού Marignan στο Παρίσι. Ένας παράξενος πίνακας είχε τραβήξει την προσοχή μου. Ήταν ένα ταμπλό του Ντε Κύρικο, το πρώτο μοντέρνο ζωγραφικό έργο που έβλεπα στην ζωή μου. Παρίστανε μία πλατεία άδεια, στην μέση ένα άγαλμα, στο βάθος ένα τρένο με το φουγάρο του που περνούσε. Τίτλος του πίνακα “Μελαγχολία”. Μπήκα στην γκαλερί και ρώτησα τί είναι αυτό; μου απάντησαν, είναι ένα αριστούργημα του Ντε Κύρικο μπορείτε να το αγοράσετε με 2.000 δολλάρια. Περνούσα από την γκαλερί δίνοντας λίγα λίγα τα χρήματα. Τελικά, ύστερα από πέντε χρόνια ο πίνακας έγινε δικός μου. Από τότε λοιπόν, με εκείνες τις συχνές επισκέψεις στην γκαλερί της οδού Marignan, αρχίζει να μου μπαίνει η ιδέα να κάνω κι εγώ κάποτε μία γκαλερί».

Τα χρόνια της Νέας Υόρκης
Στις αρχές τις δεκαετίας του 40, ο Αλέξανδρος Ιόλας βρέθηκε στην Αμερική, όπου και χόρεψε στην Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης με τον Μπαλανσίν, στο «Ορφέας και Ευριδίκη». Μετά το ατύχημα με το πόδι του, το 1944, ο Ιόλας εγκαταλείπει την χορευτική του καριέρα και στέφεται στις εικαστικές τέχνες.
Το 1946, με την οικονομική βοήθεια της Ελίζαμπεθ Άρντεν, συνεργάζεται με την Ουγκό Γκάλερι (ιδιοκτήτης αρχικά ο Ουγκό, ζωγράφος και εγγονός του Βίκτωρος Ουγκό).
Στο διάστημα αυτό παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Αμερική ατομικές εκθέσεις των: Μαξ Έρνστ (1946), Ρενέ Μαγκρίτ (1947), Βίκτορ Μπράουνερ (1947) αλλά και την πρώτη ατομική έκθεση του Άντυ Γουόρχολ (Ιούνιος 1952, με μία σειρά εικονογραφήσεων διηγημάτων του Τρούμαν Καπότε). Το 1953 ο Ιόλας γίνεται αποκλειστικός ιδιοκτήτης της γκαλερί στην Νέα Υόρκη, οπότε και ονομάζεται «Ιόλας Γκάλερι».
Ο γλύπτης Takis εκθέτει για πρώτη φορά στην Αμερική, στην γκαλερί του Ιόλα (Νοέμβριος 1961). Η συνεργασία αυτή κράτησε μέχρι το 1976.
Ατομικές εκθέσεις στην γκαλερί του Ιόλα, στην Αμερική, πραγματοποιούν η Νίκι Ντε Σανφάλ (1962) και ο Τινγκελί (1962).
Ήδη από την δεκαετία του 50, η γκαλερί έχει καθιερωθεί στην Αμερική. Ο Ιόλας οργανώνει επίσης σημαντικές συλλογές, όπως η συλλογή Ντε Μενίλ, και Σλαμπερζέ.

Επιστροφή στην Ευρώπη
Οι δραστηριότητές του επεκτείνονται και στην Ευρώπη με το άνοιγμα της γκαλερί στην Γενεύη, το 1963. Η γκαλερί εγκαινιάζεται με την έκθεση του Μαξ Έρνστ, ενώ ακολουθεί η έκθεση του Ρενέ Μαγκρίτ.
Στο Παρίσι, τα εγκαίνια της γκαλερί (196, Bd St Germain, όπου βρίσκεται η γκαλερί Ντενίς Ρενέ) έγιναν και πάλι με την έκθεση του Μαξ Ερνστ (Μάιος 1964), ενώ η γκαλερί χαρακτηρίζεται από τον καλλιτεχνικό τύπο ώς «η πιό δραστήρια γκαλερί στο Παρίσι».
Οι πιο πρωτοποριακοί καλλιτέχνες της εποχής όπως οι Τakis, Ζαν Τινγκελί, Υβ Κλάιν, Μαρτιάλ Ραϊς, Νίκι Ντε Σαν Φαλ, Ζαν Πιέρ Ρενώ, Κλόντ & Φρανσουά-Ξαβιέρ Λαλάν, Μαξ Ερνστ, Ντένις Όπενχάιμ, Ρενέ Μαγκρίτ, Φοτριέ, Βολς, Μάττα, Λεονόρ Φινί, Ντοροθέα Τάνινγκ, εκθέτουν στην γκαλερί του Ιόλα.

Το 1965 ανοίγει την τρίτη γκαλερί του ο Ιόλας στο Μιλάνο (μεταξύ άλλων πρώτη ατομική έκθεση του Πίνο Πασκάλι 1967, και συνεργασία με τον Γιάννη Κουνέλη το 1968), ενώ ακολουθεί και η γκαλερί στην Μαδρίτη.
Παράλληλα οργανώνει εκθέσεις Ελλήνων καλλιτεχνών σε όλες του τις γκαλερί των Γκίκα, Τσαρούχη, Φασιανό, Τσόκλη, Ακριθάκη, Μπουτέα, Μαρίνας Καρέλλα, Παύλου, Λαζόγκα και πολλών άλλων.
Η οργάνωση των εκθέσεων και η δημιουργία των γκαλερί θεωρείται υποδειγματική, ενώ το αρχείο του Ιόλα στην γκαλερί του Παρισιού χαρακτηρίζεται ώς «πραγματικό χρυσορυχείο για τον ιστορικό της τέχνης», αφού όπως διηγείται, το 1969, η Βάσια Καρκαγιάννη - Καραμπελιά, «πουθενά αλλού δεν βρήκα τέτοιο πλούτο στοιχείων συμπεριλαμβανομένης και της βιβλιοθήκης του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης».

Εκδοτική Δραστηριότητα
Στις πραγματικές δραστηριότητες του Ιόλα θα πρέπει να προστεθεί και το πλούσιο εκδοτικό του έργο. Οι περισσότερες εκθέσεις των καλλιτεχνών που συνοδεύονται από πολυτελείς καταλόγους των οποίων οι πρόλογοι υπογράφονται από ονόματα όπως ο Αντρέ Μπρετόν («Le Sens Propre» στον κατάλογο της έκθεσης του Ρενέ Μαγκρίτ, Νοέμβριος - Δεκέμβριος 1964), Πιέρ Ρεστανί («Une Aventure Prométhéenne Au Service D’une Intuition Cosmique» στον κατάλογο της έκθεσης «Yves Klein» τον Απρίλιο 1965), Jean Clay («Les Magnétrons De Takis», στον κατάλογο της έκθεσης «Takis 1966»), Αλέν Ζεφρουά («Le Télémagnetisme De Takis», στον κατάλογο των εκθέσεων «Takis, Dix Ans De Sculpture, 1954 - 1964», 1964), Πόντους Χάλτεν («Mela II», στον κατάλογο της έκθεσης του Ζαν Τιγκελί, Νέα Υόρκη, Μάρτιος 1965)
Ο Αλέξανδρος Ιόλας έχει εκδόσει επίσης και ποιητικές συλλογές καλιτεχνών (Μαξ Ερνστ, Lieux Communs Décervelages, Αλ. Ιόλας 1971) σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, τα οποία σήμερα αποτελούν πραγματικά συλλεκτικά κομμάτια. Επίσης το 1985 εξέδωσε το ποίημα του Νομπελίστα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη: «Ο Κήπος Βλέπει» με σχέδια του ζωγράφου Πέτρου.
Όπου το έκρινε απαραίτητο συνόδευε ο ίδιος τις εκθέσεις με δικό του πρόλογο, όπως στην τελευταία έκθεση του Ρενέ Μαγκρίτ («The Eight Sculptures», Al. Iolas, 1968).

Τα Τελευταία Χρόνια
Ο Ιόλας έλεγε συχνά ότι θα έκλεινε τις γκαλερί του όταν θα πέθαινε ο Μαξ Ερνστ (1976). Στη δεκαετία του ΄70 ο Ιόλας κλείνει πράγμετι όλες τις γκαλερί του- με τελευταία εκείνη του Μιλάνου, το 1976.
Απο το 1971, είχε επικεντρώσει όλες τις δραστηριότητές του στην ίδρυση ενος μουσείου Συγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα, ενω ίδρυσε απο κοινού με τον αντικέρ Τάσο Ζουμπουλάκη, τη Γκαλερι Ζουμπουλάκη, με αποτέλεσμα να οργανωθούν για πρωτη φορά στην Αθήνα, εκθέσεις των Μαξ Έρνστ, Ρενέ Μαγκρίτ και Τζόρτζιο ντε Κύρικο.
Ενώ ειχε δωρίσει πολλα έργα τέχνης στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και είναι ένα απο τα ιδρυτικά μέλη του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στο Centre Georges Pompidou του Παρισιού, οι προσπάθειές του για την ίδρυση του Μουσείου, συναντούν πολλές δυσκολίες στην Ελλάδα, ενω για εντελώς ανεξήγητους λόγους ξεκινά ενα κύμα πρωτοφανούς διασυρμού του απο τα Μεσα Μαζικής Ενημέρωσης της εποχής.
Ενα μέρος της συλλογής του Αλέξανδρου Ιόλα-44 έργα- καταλήγει παρ΄ολα αυτά στο Μακεδονικο Μουσείο Σύχγρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.
Τον Μάρτιο του 1984 συνάπτει συμφωνητικό με τον βιογράφο του Νίκο Σταθούλη για τη συγγαφή της βιογραφίας του.
Τον Μαρτιο του 1985, χαρίζει στο Δήμο Αγιας Παρασκευής 4 στρέμματα προκειμένου να δημιουργηθει ένα Πάρκο της Τέχνης για τα παιδιά του Δήμου, ενώ παραγγέλνει στους καλλιτέχνες του ανάλογα έργα.
Ένα χρόνο πριν πεθάνει, αποφασίζει να ανοίξει έναν ακόμη εκθεσιακό χώρο στο Μιλάνο, ο οποίος εγκαινιάζεται στις αρχές του 1987, με τον «Μυστικό Δείπνο» του Άντι Γουόρχολ, οπου έμελε να είναι και για τούς δυο το Κύκνειο Άσμα τους.
Σε όλη τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του , ο Ιόλας διατήρησε στενές φιλικές σχέσεις με τους περισσότερους συνεργάτες του. Ο Μαξ Έρνστ στη μεγάλη αναδρομική έκθεση στο Παρίσι το 1971, δήλωσε «Την επιτυχία αυτή την οφείλω στον Αλέξανδρο Ιόλα και τον ευχαριστώ».
Ο Ρενε Μαγκρίτ εξηγεί τη σταθερότητα της συνεργασίας τους ως εξής: «Ο Αλέξανδρος Ιόλας αγοράζει απο το τέλος του Πολέμου, σχεδον όλη τη παραγωγή μου, σε μια περίοδο οπου το έργο μου δεν εύρισκε ουσιαστικούς αγοραστές».
Το ποτρέτο του Αλέξανδρου Ιόλα έχει φιλοτεχνηθεί από τον Ρενέ Μαγκρίτ, τον Μπαλτίς, τον Τζόρτζιο ντε Κύρικο, τον Άντι Γουόρχολ τη Λεονόρ Φινί , 1956, όπου παρουσιάζεται ο Ιόλας ως χορευτής κλασσικού μπαλέτου.
Ο Αλέξανδρος Ιόλας πέθανε τον Ιούνιο του 1987.